Przetargi

Pomimo sprzeciwu Starcomu Tauron podał oferty w przetargu mediowym

Starcom oferuje 0,01 proc., a ClickAd - 0,001 proc. prowizji za zakup TV.

Koncern energetyczny Tauron prowadzi przetarg mediowy – na budżet wysokości 10 mln zł (12,3 mln zł z VAT). Jak informowaliśmy, oferty złożyły w nim dwie firmy: ClickAd i Starcom. Pomimo sprzeciwu tej drugiej Tauron zdecydował się opublikować oferty cenowe. 
Starcom zaoferował 0,01 proc. prowizji za zakup telewizji, natomiast ClickAd – 0,001 proc. Przy założonym mediaplanie Starcom oszacował średnią GRP na 1406 pkt, a średni CPP (koszt dotarcia do jednego procenta osób z grupy celowej) – na 1165, natomiast ClickAd – 1147 średniej GRP i 1308 CPP.

Dom mediowy Starcom chciał zastrzec te informacje o cenach jako tajemnicę firmy, jednak Tauron odrzucił to żądanie – wynika z dokumentów przetargowych. 

Według szacunków Starcomu po dziewięciu miesiącach ub.r. średnie CPP w telewizji wzrosło o 7 proc. w porównaniu z 2017 r.

W poprzednim przetargu Tauronu Starcom zaoferował 0,0001 proc. prowizji za zakup TV, a ClickAd – 0,001 proc.