Zagranica

Mattel przełamuje złą passę

Odświeżenie wizerunku lalki Barbie zaowocowało najwyższymi przychodami ze sprzedaży marki od pięciu lat, ale Mattel wciąż na minusie.

Mattel ogłosił, że Barbie zakończyła 2018 r. z największym przychodem brutto od pięciu lat. Firma jest przekonana, że to wynik zmiany i dywersyfikacji wizerunku lalki, która teraz reprezentuje różne kolory skóry i role społeczne. Przychody ze sprzedaży marki Barbie wzrosły w czwartym kwartale ub.r. o 12 proc. Koncernowi udało się też zwiększyć obroty marki Hot Wheels o 9 proc. Obie marki wypadły dużo lepiej, niż szacowali analitycy. Firma doprowadziła też do zmniejszenia kosztów operacyjnych o 27 proc. (o 815 mln dol.), a kolejne cięcie kosztów – o 650 mln dol. –  zapowiada na 2019 r. 

Zysk netto Mattela  w czwartym kwartale wyniósł niemal 15 mln dol. wobec 281 mln dol. straty rok wcześniej. 

Jednocześnie jednak ogółem przychody koncernu pozostają na minusie – spadły rok do roku o 5,4 proc. do poziomu 1,52 mld dol. (co jednak wygląda nieco lepiej niż szacowali analitycy). W samej Ameryce Północnej spadek był nawet wyższy – wyniósł ponad 10 proc. w porównaniu z czwartym kwartałem 2017 r. 

 (Reuters)