Kraj

Stars tworzy dział in-house programmatic dla Volkswagen Group Polska

Volkswagen chce zbudować kompetencje programmatic wewnątrz firmy. Polska jest rynkiem pilotażowym dla tego marketera.

Polska będzie pilotażowym rynkiem dla koncernu Volkswagen w budowaniu kompetencji programmatic wewnątrz firmy. Projekt będzie realizowany dzięki lokalnej inicjatywie podjętej z firmą doradztwa i audytu mediowego Stars.

Stars jest odpowiedzialny za wsparcie w procesie zatrudnienia i wyszkolenia członków zespołu oraz wdrożenie operacyjne całego projektu przy użyciu dostępnych narzędzi. Nie będzie natomiast dokonywać zakupu mediów. Właśnie rusza rekrutacja specjalistów programmatic do biura Volkswagen Group Polska w Poznaniu, którą będzie nadzorować zespół Stars.

– Programmatic daje ogromne szanse poprawy efektywności biznesowej, brand safety oraz redukcji ad-fraudu i kosztów – szczególnie jeśli w pełni skoncentruje się na nim swoje kompetencje – i takie zadanie stawiamy powstającemu u nas zespołowi programmatic – powiedział Michał Szaniecki, managing director Seat & Cupra w Volkswagen Group Polska.

Rafał Szysz, CEO Stars, zwraca uwagę, że trend budowania wewnętrznych kompetencji programmatic jest już bardzo widoczny w USA i na zachodzie Europy. – Wynika on z jednej strony z potrzeb reklamodawców, którzy chcą mieć możliwość precyzyjnego dotarcia do potencjalnych klientów, budowania własnych baz danych, a także mieć pełną kontrolę nad optymalizacją kampanii i ich efektywnością – uważa Szysz.

Jego zdaniem z drugiej strony za szukaniem rozwiązań in-house stoi brak przejrzystości w rozliczeniach zakupów programmatic prowadzonych przez domy mediowe i brak możliwości wdrożenia jasnych mechanizmów kontroli ich pracy. – Szacuje się że na świecie ze 100 dol. wydanych na zakup mediów w modelu programmatic, do właścicieli mediów dociera tylko 25-40 dol. – podkreśla CEO Stars.

W opinii partnerów to pierwszy przykład realizacji projektu in-house w Polsce na taką skalę przy udziale firmy doradztwa i audytu mediowego. Stars zapowiada, że nie jest to projekt ostatni, a prace nad kolejnymi już trwają.

Domem mediowym pracującym dla Volkswagen Group Polska jest PHD Rocket.