Kraj

E.Leclerc z 4-proc. wzrostem w 2018 r.

Wzmożona aktywność marketingowa pozwoliła sieci zniwelować skutki zakazu handlu w niedzielę.

Grupa E.Leclerc Polska opublikowała wyniki za 2018 r. Udało się jej wypracować przychody ze sprzedaży na poziomie 2,9 mld zł, czyli o niemal 4 proc. lepsze niż rok wcześniej. Jean-Philippe Magré, prezes E.Leclerc Polska, komentując raport, podkreślał, że taki wynik jest sukcesem, zważywszy na wprowadzenie w marcu ub.r. zakazu handlu w niedzielę.

– Skala wyzwania, przed którym stanęliśmy, była znacząca. W 2017 r. niedzielny handel stanowił 7 proc. naszego obrotu. Podjęliśmy silne działania promocyjne oraz rozbudowane akcje marketingowe wzmacniające sprzedaż w pozostałych dniach tygodnia, co pozwoliło do pewnego stopnia zrekompensować tę część obrotów – powiedział Jean-Philippe Magré.

Strategia promocyjna E.Leclerc w 2018 r. opierała się na planie dedykowanym produktom świeżym, takim jak mięso, owoce czy nabiał – zdecydowanie zwiększono ich obecność w katalogach. W celu wzmocnienia sprzedaży w dni poprzedzające niehandlowe niedziele, wprowadzono także cykl “U nas weekend zaczyna się od czwartku”, w którym promowano produkty z tej kategorii.

W ubiegłym roku grupa wzmocniła także swoją strukturę, rozpoczynając oficjalną współpracę z siecią Frac, która w lipcu dołączyła do grupy zakupowej Galec. Partnerstwo opiera się m.in. na wspólnym negocjowaniu cen z dostawcami.

W 2018 r. dwie placówki dołączyły do grona 11 sklepów, które oferują usługę zakupów online. Otwarto również 4 stacje paliw, których obecnie jest już 18. Rozwój w tych obszarach sieć zapowiada także w 2019 r.

W 2018 r. E.Leclerc wdrażał też strategię rozszerzania oferty związanej ze zdrowym odżywianiem, zakładającą podwojenie do 2020 r. liczby produktów marki własnej z kategorii bio, dla osób z nietolerancjami pokarmowymi oraz produktów pochodzenia roślinnego.