M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Dobra pogoda i mundial napędziły zysk Grupy Żywiec

Maciej Burlikowski | 14 lutego 2019, 06:00

Zysk netto drugiego największego producenta piwa w kraju wzrósł w ub.r. o 25 proc.

Grupa Żywiec, drugi po Kompanii Piwowarskiej producent piwa w kraju m.in. pod markami Żywiec, Warta, Tatra, Królewski, Specjal, EB, Leżajsk, Brackie czy Desperados, ubiegły rok będzie mogła zaliczyć do bardzo udanych. W całym 2018 r. sprzedała 11,286 mln hl piwa (w 2017 r. - 11,236 mln hl, w 2016 r. - 11,689 mln hl). Osiągnęła 3,324 mld zł przychodów - o 5 proc. wyższe niż w 2017 r. (3,165 mld zł). Jednak zdecydowaną poprawę grupa odnotowała jeśli chodzi o rentowność - skonsolidowany zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 24 proc. i wyniósł 415,3 mln zł (2017: 334 mln zł), zaś zysk netto poprawił się o 25 proc. i wyniósł 324 mln zł (2017: 258,5 mln zł).

Według zarządu Grupy Żywiec to wczesne lato i dobra pogoda w sezonie, w połączeniu z mistrzostwami świata w piłce nożnej, przyczyniły się do wzrostu sprzedaży piwa w ubiegłym roku. Według szacunków firmy Nielsen krajowy rynek piwa urósł w ub.r. o 7,1 proc. wartościowo i o 3,5 proc. - ilościowo (wolumenowo). Konsumenci częściej sięgali po droższe piwa. Grupa Żywiec zanotowała dwucyfrowy wzrost sprzedaży marek premium, w tym Żywca, Heinekena i Desperadosa. Firma podwoiła także sprzedaż piw i radlerów bezalkoholowych dzięki wprowadzeniu Strefy Zero, w której na szeroką skalę dostępne stały się Żywiec 0.0%, Heineken 0.0% oraz nowe warianty smakowe Warki Radler 0.0%.

- Nasza strategia budowania wartości przynosi rezultaty, a nasze działania przyczyniają się do dalszej premiumizacji rynku piwa. Skuteczna odpowiedź na wzrost zainteresowania konsumentów droższymi markami piwa oraz rozwój oferty piw bezalkoholowych zaowocowała zwiększeniem przychodów z każdego hektolitra piwa aż o +7 proc. W konsekwencji, przy podobnym poziomie sprzedaży, zwiększyliśmy nasze zyski - wskazuje Francois-Xavier Mahot, prezes Grupy Żywiec, zapowiadając, że w tym roku firma będzie kontynuować strategię budowania wartości.

Grupa Żywiec należy do holenderskiej grupy browarniczej Heineken. Pod koniec ub.r. zawarła umowę z Chicago Poland Investment Group LLC zakupu za 500 mln zł Browarów Namysłów Sp. z o.o. (czeka na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów).

Czytaj więcej na temat: ,