To już drugi spot słynnego reżysera, który pojawia się w ostatnim okresie, po 16-letniej nieobecności w branży reklamowej. Film zrealizowany dla Turkish Airlines miał premierę 3 lutego podczas Super Bowl, natomiast spot dla marki francuskiego koniaku będzie można obejrzeć – w skróconej, 60-sekundowej wersji – podczas ceremonii wręczenia Oscarów 24 lutego. Do słynnej nagrody Amerykańskiej Akademii Filmowej nawiązuje jedna ze scen, w której ożywają olbrzymie złote figury przypominające oscarowe statuetki.
Koncepcję kreatywną filmu “Siedem światów” (odpowiadają one siedmiu nutom smakowym trunku) stworzyła agencja DDB Paris. Produkcją bogatego w efekty wizualne spotu zajęły się studio RSA Films, którego Scott jest współzałożycielem, oraz Moving Picture Company. Za zdjęcia odpowiada Dariusz Wolski – polski operator, obecnie pracujący w Hollywood. Muzyka jest dziełem brytyjskiego kompozytora Daniela Pembertona.