EMarketer ponownie podnosi prognozę wzrostu.
We wrześniu ub.r. firma badawcza eMarketer zapowiedziała, że Amazon zakończy rok 2018 jako trzeci sprzedawca reklam cyfrowych w Stanach Zjednoczonych po Google i Facebooku, a jego udział w rynku będzie większy od prognozowanego pół roku wcześniej, po części ze względu na zmiany w rachunkowości giganta e-commerce.
Obecnie eMarketer ponownie podniósł szacunki przychodów Amazona z reklam na rynku amerykańskim zarówno w latach minionych, jak i przyszłych. Tym razem firma uzyskała dane stron trzecich wskazujące, że reklama ma większy udział w przychodach Amazona, niż sądzono - wyjaśnia Monica Peart, senior forecasting director w eMarketerze.
Przykładowo eMarketer szacuje teraz, że przychody Amazona z reklam w 2017 r. wyniosły 3,3 mld dol., a nie 1,9 mld. dol., jak podano we wrześniu ub.r. Według najnowszej prognozy przychody mają wzrosnąć do 15 mld dol. w 2020 r., co będzie stanowić nieco poniżej 10 proc. rynku reklamy cyfrowej w Stanach Zjednoczonych, z 11,3 mld dol. (udział 8,8 proc.) w 2019 r.
Google i Facebook będą nadal zdecydowanie dominować na tym rynku w 2020 r., uzyskując łącznie przychody z reklam w wysokości 89 mld dol., przewiduje eMarketer. Szybszy od prognozowanego wzrost wpływów Amazona daje marketerom nadzieję na alternatywę dla obecnego duopolu Google i Facebooka, choć pojawiają się też obawy przed coraz większą potęgą ich głównego rywala.
(WSJ.com)
Czytaj więcej na temat: eMarketer, Google Inc., Amazon, Facebook, reklama online, Stany Zjednoczone, duopol, biznes reklamowy