Kobiety są o wiele bardziej aktywne w mobile’u, jeżeli chodzi o przeglądanie portali aukcyjnych i ogłoszeniowych.
Gemius zdecydował się przyjrzeć się temu, jakie są podobieństwa i różnice pomiędzy płciami, jeśli chodzi o sposób korzystania z sieci. Patrząc na zestawienie 20 najpopularniejszych serwisów, nie widać znaczących różnic pomiędzy odwiedzanymi witrynami, jeżeli chodzi o miejsca w top 20. W większości przypadków, zarówno internauci jak i internautki, odwiedzają te same serwisy aukcyjne, ogłoszeniowe, platformy social media czy portale horyzontalne.
Z kolei kobiety są o wiele bardziej aktywne w mobile’u, jeżeli chodzi o przeglądanie portali aukcyjnych i ogłoszeniowych: w przypadku Allegro procent użytkowniczek korzystających z urządzeń mobilnych wynosi 71 proc., podczas gdy dla mężczyzn jest to 61 proc. Na platformie OLX proporcje są podobne: 72 proc. użytkowniczek korzysta z serwisu w sposób mobilny, a wśród użytkowników odsetek ten wynosi 63 proc.
Jeżeli chodzi o platformy społecznościowe, nie ma różnic w przypadku YouTube - obie płcie w takim samym stopniu korzystają z serwisu na smartfonach czy tabletach (po 44 proc. użytkowników i użytkowniczek). Z danych Gemius/PBI wynika także, że na Facebooku mamy o 927 tys. więcej kobiet niż mężczyzn (11,7 mln vs 10,7), które dodatkowo częściej korzystają z platformy na mobile’u (66 proc. użytkowniczek vs 60 proc. użytkowników). Odwrotną tendencję można zauważyć na Twitterze: ten serwis odwiedza o 1,6 mln więcej użytkowników, którzy częściej korzystają z niego mobilnie niż użytkowniczki (66 proc. mężczyzn vs 60 proc. kobiet).
Przedstawione dane pochodzą z badania Gemius/PBI za styczeń 2019 r.
Czytaj więcej na temat: Gemius