Kraj

RECMA: OMD ma największy udział w globalnym rynku

Dane zostały zebrane z 46 krajów.

OMD jest liderem globalnego zestawienia “Projected Portfolio 2018”, które opublikowała RECMA, obejmującego wyniki agencji z 46 krajów. Udziały rynkowe OMD szacowane są na 10,94 proc. Z miejsca trzeciego na drugie wskoczył Carat z udziałami na poziomie 10,28 dzięki wskaźnikowi wzrostu na poziomie 5 proc. O pozycję wyżej awansował też MediaCom dzięki międzynarodowym wygranym w takich przetargach jak Mars czy Adidas, mimo straty GSK. Udziały MediaComu wynoszą 9,9 proc. Z miejsca drugiego na czwarte spadł Mindshare z udziałami 9,85 proc., to wynik strat m.in. American Express, HSBC i częściowego budżetu GSK. Wavemaker, z udziałami 8,68 proc., utrzymał piątą pozycję w zestawieniu RECMA.

Udziały rynkowe grup mediowych kształtują się następująco: GroupM – 29,9 proc., Publicis Media – 20,9 proc., Omnicom – 16,6 proc., Dentsu Aegis Network – 15,4 proc., IPG Mediabrands – 10,8 proc., i Havas Media – 6,5 proc.

 “Projected Portfolio” to badanie określające wielkość agencji na podstawie “Activity volume 2017”, “New biz balance 2018”, transferów budżetów wewnątrz holdingów oraz mediów nietradycyjnych.