Kraj

Ruszyła kampania PepsiCo -"Closing the Crop Gap - Kobiety na Roli"

W kampanii uczestniczy polska rolniczka - Bożena Sierańska.

Ruszyła kampania PepsiCo -"Closing the Crop Gap - Kobiety na Roli"
Ruszyła międzynarodowa kampania firmy PepsiCo oraz organizacji non-profit Care zwracająca uwagę na problem nierównych szans kobiet w rolnictwie. W kampanii “Closing the Crop Gap – Kobiety na Roli” przedstawiono pięć filmowych opowieści przedstawiających historie kobiet oraz ich wkład w rozwój rolnictwa na świecie, na przykładzie gospodarstw z Polski, Egiptu, Gwatemali, Indii oraz Stanów Zjednoczonych. W kampanii uczestniczy polska rolniczka – Bożena Sierańska.

Celem kampanii jest budowanie świadomości w zakresie nierówności, z jakimi mierzą się kobiety w rolnictwie, i rozpoczęcie dyskusji na temat rozwiązań, które przyczyniają się do poprawy sytuacji finansowej kobiet w rolnictwie i zapewnienia bezpieczeństwa produkcji żywności.

Ruszyła kampania PepsiCo -"Closing the Crop Gap - Kobiety na Roli"
Historie  można obejrzeć na stronie closingthecropgap.com, gdzie każdy może oddać głos na najciekawszą
opowieść, a przy okazji otrzymać kupon o wartości 25 dol. na mikropożyczkę udzielaną dowolnemu przedsiębiorcy zarejestrowanemu w systemie kiva.org. Twórca filmu, który uzyska największą liczbę głosów będzie miał możliwość stworzenia miniserialu dokumentalnego przedstawiającego pracę kobiet na roli i ludzi angażujących się w znoszenie nierówności w tym obszarze.

– Przybliżając historię pani Bożeny, zaprzyjaźnionej z nami rolniczki, nie chcemy tylko koncentrować się na ograniczeniach i wyzwaniach stojących przed polską wsią. Przede wszystkim chcemy podnosić świadomość społeczną oraz zachęcać inne kobiety do wyboru takiej ścieżki zawodowej – dodał Krzyżanowski.


Według ONZ ds. Wyżywienia i Rolnictwa, gdyby kobiety miały dostęp do takiego samego zaplecza jak mężczyźni, uzyskiwane przez nie efekty pracy zwiększyłyby się nawet o 20-30 proc., a to mogłoby przyczynić się do
eliminacji głodu wśród 100-150 milionów osób na całym świecie.

Fundacja PepsiCo przeznaczyła 18,2 mln dol. na program organizacji Care – “Ona karmi świat” (She
Feeds the World), którego celem jest wyrównywania szans kobiet w sektorze rolnictwa.

W Polsce działania promocyjne koordynuje Questia.