Zagranica

Disney bliski sprzedaży Yes Network

Nowojorska sieć telewizyjna transmitująca mecze Yankees jest uważana za najcenniejszy z 22 regionalnych kanałów sportowych, które Disney musi sprzedać w związku z przejęciem innych aktywów 21st Century Fox.

Według źródeł cytowanych przez “Wall Street Journal” Walt Disney Co. prowadzi zaawansowane rozmowy o sprzedaży większościowego udziału w Yes Network grupie inwestorów, do której należy drużyna baseballowa New York Yankees (obecnie ma 20 proc. akcji), Sinclair Broadcast Group i Amazon. Prawdopodobnie całość Yes Network zostanie wyceniona ostatecznie na 3,5 mld dol. W 2014 r., gdy Fox kupił 80 proc. akcji sieci, wycena wynosiła 3,9 mld dol. Disney miał początkowo liczyć na 5-6 mld dol. za Yes i ponad 15 mld dol. za 21 innych kanałów. Potencjalni nabywcy oferowali jednak znacznie mniej, m.in. ze względu na brak zainteresowania kanałami zarówno ze strony nowego Foksa, jak i Comcast Corp., potentata na tym rynku.

Pozbycie się Yes Network i 21 regionalnych kanałów sportowych to jeden z warunków nabycia za 71,3 mld dol. większości aktywów rozrywkowych 21st Century Fox.

(WSJ.com)