Zagranica

Citigroup chce pomóc artystkom

We współpracy z Association of National Advertisers będzie promować obsadzanie piosenkarek w reklamach i eventach.

Z badania przeprowadzonego przez Annenberg School for Communication and Journalism na University of Southern California wynika, że mniej niż 22 proc. z setek wziętych pod uwagę przebojów muzyki pop z lat 2012-2018 było wykonywanych przez kobiety. Odsetek kobiet wśród autorów utworów był jeszcze niższy (12 proc.), a zaledwie w 2 proc. przypadków kobiety odpowiadały za produkcję. 

Jak mówi Jennifer Breithaupt, szefowa marketingu Citi’s Global Consumer Bank (GCB), Citi ma nadzieję, że zatrudniając częściej wykonawczynie muzyki, zwłaszcza wschodzące gwiazdy, w reklamach i wydarzeniach, da wsparcie artystkom i zwiększy popyt na ich usługi. Jej zdaniem powinno się dążyć do sytuacji, gdy w propozycjach kampanii przedstawianych marce przez agencje reklamowe kobiety stanowią połowę autorów i wykonawców utworów muzycznych.

Association of National Advertisers będzie szukać szerszego wsparcia dla inicjatywy #SeeHerHearHer wśród marketerów, ale także agencji reklamowych i wytwórni fonograficznych – powiedziała Christine Manna, prezes i COO stowarzyszenia reklamodawców.

(WSJ.com)