M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Ekstraklasa rusza ze sprzedażą praw mediowych bukmacherom

Piotr Machul | 13 marca 2019, 06:00

Spółka zarządzająca najwyższą z polskich lig oferuje prawa firmom bukmacherskim działającym w Polsce po raz pierwszy.

Ekstraklasa SA formalnie rozpoczyna etap sprzedaży audiowizualnych praw bukmacherskich na lata 2019/20 i 2020/21. Ich komercjalizacja to wspólny projekt spółki ligowej i platformy NC+, głównego nadawcy telewizyjnego Ekstraklasy od 1995 r. W pierwszej kolejności do złożenia ofert zostaną zaproszone licencjonowane firmy bukmacherskie działające na polskim rynku. Podpisanie umów z wyłonionymi w przetargu partnerami, jeśli zostaną oni wyłonieni, ma nastąpić do 30 kwietnia br. Do końca sezonu ligowa spółka zamierza też sprzedać prawa do pokazywania skrótów w telewizji i internecie oraz prawa międzynarodowe.

- W tym roku, po raz pierwszy w historii, chcemy zaoferować prawa firmom bukmacherskim działającym w Polsce. Jesteśmy już po serii spotkań z ich przedstawicielami i w wyniku dyskusji wspólnie z NC+ opracowaliśmy pakiety umożliwiające pokazywanie rozgrywek Ekstraklasy na platformach bukmacherów – powiedział Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy SA.

W ramach postępowania przetargowego bukmacherom zostaną zaoferowane dwa pakiety. Pierwszy będzie umożliwiał zakup praw do transmisji 296 meczów piłkarskiej Ekstraklasy na wyłączność, a w rezultacie pokazywanie meczów Ekstraklasy w ograniczonym zakresie na platformie internetowej bukmachera, na której przyjmowane są zakłady. Drugi, alternatywny pakiet, umożliwi zakup takich praw bez wyłączności maksymalnie czterem licencjonowanym firmom przyjmującym zakłady.

- Mając też na uwadze pół miliarda złotych wpływów ze sprzedaży praw do transmisji telewizyjnych, jakie uzyskaliśmy od nadawców, nie zamierzamy oddać tych praw za bezcen. Zarówno w odniesieniu do pakietu pierwszego, jak i drugiego określiliśmy sobie wewnętrznie minimalny poziom wpływów, jaki chcemy uzyskać z tego tytułu, co również zastrzegamy w przetargu. Jeśli rynek nie zaoferuje oczekiwanej przez nas wartości, nie zdecydujemy się na sprzedaż tych praw – zaznacza Marcin Animucki.

Ekstraklasa zdecydowała się wysłać zapytania ofertowe do wszystkich licencjonowanych bukmacherów, a także tych, którzy mają już zezwolenie Ministerstwa Finansów na działanie w Polsce, ale nie wykorzystują jeszcze wyników Ekstraklasy.

Dotychczas Ekstraklasa SA sprzedała prawa do krajowych transmisji telewizyjnych na sezony 2019/20 i 20/21 stacjom NC+ i TVP. Podpisana została także innowacyjna umowa ze stacją Polsat Games dotycząca realizacji wspólnego projektu esportowego – „Ekstraklasa Games”. Ekstraklasa zamierza sprzedać jeszcze na dwa kolejne sezony prawa do pokazywania skrótów w programach informacyjnych w telewizji i internecie oraz prawa międzynarodowe. Całość procesu ma zostać zamknięta do końca bieżącego sezonu.

Czytaj więcej na temat: ,