Zagranica

Amazon eksperymentuje z okienkami pop-up do promocji marki własnej

Funkcja testowana w aplikacji mobilnej agresywnie promowała produkty z linii AmazonBasics na stronach konkurentów.

Amazon eksperymentuje z okienkami pop-up do promocji marki własnej
Eksperyment poszedł dalej niż reklamy display, które zawyczaj wyświetlają się w wynikach wyszukiwania i na stronach produktowych. Tym razem wyskakujące okienko zajmowało większość strony produktowej (przykładowo baterii Energizer), agresywnie nakłaniając konsumentów, by zapoznali się ze szczegółami konkurencyjnego produktu z linii AmazonBasics. Podawana cena jest dostępna dla klientów programu Amazon Prime.

Test o ograniczonej skali (okienka otwierały  się na telefonach tylko części użytkowników) zakończony w zeszłym tygodniu, pokazuje, jak wielki jest potencjał produktów marki własnej Amazona w niektórych popularnych kategoriach. Potentat e-commerce oferuje obecnie ponad 100 takich produktów – od baterii i worków na śmieci po suplementy diety i meble. Amazon jest niezmiernie ważny dla producentów dóbr konsumpcyjnych, gdyż generuje około połowy całej sprzedaży e-commerce na rynku amerykańskim.

Firma wyjaśniła, że okienka pop-up to nie tyle test reklam, ile funkcji mającej pomagać kupującym w znalezieniu tańszych zamienników produktów. Amazon poinformował, że promowano także oferty innych marek, a nie tylko AmazonBasics, nie podał jednak szczegółów.

(WSJ)