Funkcja testowana w aplikacji mobilnej agresywnie promowała produkty z linii AmazonBasics na stronach konkurentów.
Test o ograniczonej skali (okienka otwierały się na telefonach tylko części użytkowników) zakończony w zeszłym tygodniu, pokazuje, jak wielki jest potencjał produktów marki własnej Amazona w niektórych popularnych kategoriach. Potentat e-commerce oferuje obecnie ponad 100 takich produktów - od baterii i worków na śmieci po suplementy diety i meble. Amazon jest niezmiernie ważny dla producentów dóbr konsumpcyjnych, gdyż generuje około połowy całej sprzedaży e-commerce na rynku amerykańskim.
Firma wyjaśniła, że okienka pop-up to nie tyle test reklam, ile funkcji mającej pomagać kupującym w znalezieniu tańszych zamienników produktów. Amazon poinformował, że promowano także oferty innych marek, a nie tylko AmazonBasics, nie podał jednak szczegółów.
(WSJ)
Czytaj więcej na temat: Energizer, Amazon, aplikacje mobilne, reklama online, Amazon Prime, e-commerce, Stany Zjednoczone, sklepy internetowe, AmazonBasics