Kraj

Carlsberg wyda więcej na reklamy

W tym roku w TV będzie wspierał marki: Harnaś, Kasztelan, Okocim, Somersby i Karmi.

Carlsberg wyda więcej na reklamy
Carlsberg Polska, trzeci po Kompanii Piwowarskiej i Grupie Żywiec producent piwa w Polsce, w tym roku zamierza wydać więcej na wsparcie reklamowe swoich marek niż w ub.r.

Producent jest zadowolony z ubiegłorocznych wyników. Według szacunków firmy Nielsen w ub.r. rynek piwa wzrósł ilościowo (wolumenowo) o 4,1 proc., a wartościowo – o 7,7 proc. – do 16,7 mld zł. Carlsberg podaje, że w ub.r. sprzedał o 3,4 proc. piwa więcej, w porównaniu z 2017 r., jego przychody zaś ze sprzedaży wzrosły o 7,2 proc.

– To był udany rok nie tylko ze względu na dobrą pogodę latem i duże imprezy sportowe [głównie piłkarski mundial – dop. red.], ale także obserwowaliśmy premiumizację rynku – konsumenci coraz chętniej sięgają po droższe piwa – mówi Paul Davies, od stycznia br. prezes Carlsberg Polska.

Swój ubiegłoroczny udział w rynku Carlsberg szacuje na 19,4 proc. W ub.r. ponaddwukrotnie wzrosła sprzedaż Žatecký Světlý Ležák, o 46 proc. – marki Somersby, o 27 proc. – marki Karmi, o 9 proc. – marki Okocim, i o 9 proc. – marki Carlsberg.

Spadki w ub.r. zanotowały natomiast dwie największe marki producenta: Harnaś (o ok. 2-3 proc.) i Kasztelan (ponad 5 proc.). Harnaś odpowiada za ok. 40 proc. sprzedaży polskiego Carlsberga.

Producent przewiduje, że w tym roku rynek piwa w Polsce powinien utrzymać ubiegłoroczny wolumen (ilość) sprzedaży, natomiast w rezultacie dalszej premiumizacji jego wartość powinna wzrosnąć o 2-3 proc. I tyle chce urosnąć Carlsberg.

– Będą się rozwijać piwa nisko- i bezalkoholowe, a także smakowe, w tym radlery, oraz segment marek premium – przewiduje Davies.

Jak z kolei zapowiada Wojciech Żabiński, wiceprezes Carlsberg Polska odpowiedzialny za marketing, w tym roku producent na reklamy zamierza wydać co najmniej kilkanaście procent więcej niż w ub.r.

Jak podlicza Kantar Media, w ub.r. Carlsberg Polska na reklamy głównie w telewizji wydał 102 mln zł (dane cennikowe), o 16 proc. więcej niż w 2017 r. W br. producent będzie wspierał kampaniami telewizyjnymi takie marki jak: Harnaś (w przygotowaniu nowa platforma komunikacyjna), Kasztelan (największa w historii kampania i rekordowa promocja konsumencka), Okocim (kontynuacja platformy “Tu warzy się z zasadami” i nowa: “Pierwsze jasne pełne w Polsce”), Karmi (przedłużono kontrakt reklamowy z Penelope Cruz jako twarzą marki) oraz Somersby (odświeżona szata graficzna opakowań i nowa platforma komunikacji marki).

Aby wykorzystać rosnące zainteresowanie konsumentów piwami bezalkoholowymi (w ub.r. ich sprzedaż wzrosła 2,5-krotnie) Carslberg wprowadzi warianty 0,0% pod marką Okocim (także dwa radlery), a wprowadzoną w ub.r. markę Birell, którą promuje jako piwo o właściwościach izotonicznych, od tego sezonu będzie sprzedawał także w butelkach.