Zagranica

AdSmart zastąpi Audience Studio

NBCUniversal i Sky łączą pod jedną nazwą - AdSmart - swoje platformy reklamy telewizyjnej.

AdSmart zastąpi Audience Studio
Od tej pory zamiast dotychczasowych Audience Studio i Ad Smart pojawią się platformy o nazwach AdSmart from NBCUniversal i AdSmart from Sky. To pierwsze wspólne przedsięwzięcie reklamowe obu firm od września ub. r., gdy Comcast przejął kontrolę nad Sky po wygraniu rywalizacji z 21st Century Fox.

Platformy będą działać osobno, ale pod wspólną marką i współdzieląc swe zasoby. Nie przewidziano żadnych zmian kadrowych w dotychczasowej spółce Audience Studio należącej do NBCUniversal, która przeszła już reorganizację w październiku ub. r.

Obie platformy AdSmart mają oferować optymalizację telewizji linearnej (tradycyjnej), reklamę adresowalną i usługi targetowania, w tym kontekstualnego (wspartego rozwiązaniami AI). Oczekuje się, że ich usługi będą wzajemnie komplementarne. Przykładowo, NBCUniversal wykorzysta doświadczenie Sky w zakresie oferty adresowalnej i przeniesie je na rynek amerykański, a Sky wykorzysta w Europie doświadczenia NBCU w zakresie optymalizacji oferty linearnej.

(AdWeek)