M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Reed Hastings: Netflix jest firmą medialną

( red. ) | 20 marca 2019, 06:00

CEO Netfliksa podkreśla, że firma wydaje rocznie 1,2 mld dol. na rozwiązania technologiczne, a ok. 10 mld dol. na treści programowe.

Inwestorzy na ogół traktują Netfliksa jako szybko rosnącą spółkę technologiczną i analogicznie (czyli bardzo wysoko) wyceniają jej wartość rynkową. W 2018 r. przy rocznych przychodach w kwocie 15,8 mld dol. i zysku netto 1,2 mld dol. kapitalizacja Netfliksa wynosiła 157 mld dol. Dla porównania Walt Disney mający w ub.r. 59,4 mld dol. przychodów i 12,6 mld dol. zysku netto jest wyceniany na ok. 169 mld dol.

Firmy takie jak Facebook unikają terminu "firma medialna" i mówią o sobie jako o "platformach", gdzie treści są dostarczane przez użytkowników. Choć w 2016 r. Mark Zuckerberg zapewniał Reutersa, że jego firma jedynie "tworzy narzędzia, a nie produkuje żadnych treści", Facebook płaci już za produkcję oryginalnych programów wideo (produkt Watch). Zdaniem niektórych obserwatorów unikanie terminu "firma medialna" pozwala Facebookowi i podobnym spółkom uchylać się od odpowiedzialności za udostępnianie treści.

Deklaracja Hastingsa, że Netflix jest firmą medialną "taką jak Disney" (w rozmowie z portalem Recode.net) ma związek z ostatnimi zapowiedziami amerykańskich polityków i organów nadzoru, że chcą zaostrzyć przepisy regulujące działalność spółek technologicznych w zakresie ochrony prywatności i konkurencji. Senator Elizabeth Warren, która ma zamiar ubiegać się z ramienia Demokratów o urząd prezydenta, mówi o planach osłabienia monopolu Amazona, Facebooka i Google, w tym tak radykalnych działaniach jak zakwestionowanie "antykonkurencyjnych" fuzji (w przypadku Facebooka przejęcia Instagrama i WhatsApp). Występując jako firma medialna Netflix mógłby "zejść z celownika" polityków wypowiadających się w kwestii silniejszej regulacji sektora technologicznego.

(CNBC.com, Recode.net)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , ,