Zagranica

Xiaomi ogłasza wyniki finansowe za 2018 r.

Czwarty na świecie producent smartfonów znacząco zwiększył sprzedaż poza Chinami.

Stojąc w obliczu wolniejszego tempa rozwoju chińskiej gospodarki i większej konkurencji na rodzimym rynku, Xiaomi z powodzeniem kontynuowało ekspansję na rynkach zagranicznych, zwłaszcza w Indiach, Indonezji i Europie. Z rynków zagranicznych pochodziło 40 proc. przychodów Xiaomi w 2018 r. wobec 28 proc. rok wcześniej. Na indyjskim rynku smartfonów Xiaomi jest numerem jeden, na indonezyjskim ma drugą pozycję, w Europie – czwartą.

Przychody Xiaomi w 2018 r. wyniosły 174,9 mld juanów (ok. 26,2 mld dol.), co oznacza wzrost rok do roku o 52,6 proc. Zysk netto wzrósł o 59,5 proc., do 8,6 mld juanów (1,29 mld dol.). 

Zdecydowaną większość przychodów (65 proc.) chińska firma czerpie ze smartfonów. Z ich sprzedaży uzyskała w 2018 r. 113,8 mld juanów (nieco ponad 17 mld dol.). Jednak zgodnie ze strategią Xiaomi stale rośnie znaczenie produktów z sektora “styl życia i internet rzeczy” (smart TV, laptopy, ale także odkurzacze i hulajnogi elektryczne) – ich udział we wpływach ze sprzedaży zwiększył się z 20,5 proc. w 2017 r. do 25,1 proc. w ub.r.