Zagranica

Tesla ogłasza największy jak dotąd kwartalny spadek sprzedaży

Firma mimo to jest przekonana, że uda jej się osiągnąć roczny cel.

W pierwszych trzech miesiącach 2019 r. do klientów dostarczono ok. 63 tys. pojazdów, 31 proc. mniej niż w poprzednim kwartale. W tej liczbie mieści się ok. 50,9 tys. sztuk Modelu 3 – najlepiej sprzedającego się auta Tesli i 12,1 tys. droższych pojazdów Model S i Model X SUV.

To pierwszy spadek sprzedaży Tesli z kwartału na kwartał od prawie dwóch lat i największy spadek w całej historii firmy. Spadające tempo sprzedaży wzbudza obawy, ponieważ zwiększa zagrożenie utraty zdolności do obsługi zadłużenia. Tesla odnotowuje sprzedaż dopiero w momencie, gdy konsument odbiera pojazd (a nie gdy składa zamówienie), gdyż wtedy płaci za niego pełną cenę. Wyniki sprzedaży nie są zatem odzwierciedleniem popytu na auta.

Firma ogłosiła, że liczba zamówień z rynku amerykańskiego na Model 3 “znacząco przewyższa” liczbę dostaw i potwierdziła zamiar realizacji celu 360 do 400 tys. dostarczonych pojazdów w całym 2019 r. W I kwartale Tesla zaczęła po raz pierwszy wysyłać Model 3 do Chin i Europy. Według jej danych ok. 10,6 tys. pojazdów znajdowało się w drodze do odbiorców przed końcem marca br.

(CNN.com)