M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Castorama Polska zwiększyła sprzedaż o 3,4 proc.

Joanna Niewiadomska | 5 kwietnia 2019, 06:00

Zapowiada redukcję kosztów przy jednoczesnym rozwoju sieci stacjonarnej, e-commerce i zaplecza logistycznego.

Według raportu opublikowanego przez Grupę Kingfisher, będąca jej częścią Castorama Polska w roku finansowym 2018/2019 (luty 2018 - styczeń 2019) wypracowała obroty na poziomie 6,9 mld zł, czyli  o 3,4 proc. wyższe niż rok wcześniej. W ujęciu LFL jej przychody ze sprzedaży okazały się o 1,7 proc. wyższe rok do roku. Zysk detaliczny Castorama Polska wzrósł o 6,6 proc. do 874 mln zł.

- Jesteśmy w trakcie transformacji, która obejmuje ofertę, procesy operacyjne i sklepy oraz intensywny rozwój kanałów digital. Nasze zyski są inwestowane w rozwój zaplecza logistycznego, systemów IT oraz nowoczesne kanały sprzedaży. Otwieramy nowe sklepy i tworzymy nowe miejsca pracy, równocześnie nie zapominamy o obecnych pracownikach, których zaangażowanie doceniamy - komentuje Łukasz Sas-Topolnicki, dyrektor administracyjno-finansowy Castorama Polska.

Polska jest jednym z kluczowych rynków dla Grupy Kingfisher, która realizuje obecnie rozpoczęty w 2016 r. pięcioletni proces transformacji, zakładający wykorzystanie skali prowadzonej przez Grupę działalności biznesowej  w celu jak najlepszego zaspokojenia potrzeb klientów związanych z ulepszaniem domów i ogrodów. W ramach realizacji tych założeń polska Castorama korzysta z grupowych rozwiązań. Grupa unifikuje m.in. systemy IT oraz obsługę księgową. Z finansowego centrum usług wspólnych w Krakowie korzystają obecnie trzy spółki w Grupie Kingfisher - B&Q z Wielkiej Brytanii, Castorama Francja i Brico Depot Francja.

Wspólny staje się także asortyment. Nowe, ujednolicone gamy produktów stanowią obecnie 44 proc. oferty w sklepach Grupy Kingfisher.

- Wprowadzenie w całej sieci produktów, które odpowiadają na potrzeby klientów w różnych krajach, pozwala nam zagwarantować im dostęp do rozwiązań wysokiej jakości w przystępnych cenach -- mówi Łukasz Sas-Topolnicki, dodając, że udział "międzynarodowych" produktów w asortymencie będzie się zwiększał.

W 2019 r., na bazie dotychczas wdrożonych rozwiązań, Castorama Polska planuje kontynuację transformacji w zakresie zmian w ofercie. Zapowiada także dalsze wzmacnianie sprzedaży internetowej oraz utrzymanie tempa  rozwoju tradycyjnej sieci sprzedaży. W tym roku ruszyć mają sklepy m.in. w Elblągu, Bydgoszczy czy Pabianicach.  Powierzchnia magazynowa zwiększyć ma się w 2019 r. do 150 tys. mkw. 

Czytaj więcej na temat: