Kraj

W targach MIPTV w Cannes bierze udział 57 firm z Polski

Z tego 27 prezentuje swoja oferte na stoiskach.

W Cannes rozpoczęły się międzynarodowe targi telewizyjne MIPTV. Bezpośrednio poprzedza je MIPDoc, cykl spotkań i screeningow związanych z rynkiem produkcji dokumentalnych. W ramach MIPTV organizowane są tez: MIPDrama (cykl spotkań poświęconych produkcjom serialowym), MIPFormats (na temat cyklicznych produkcji rozrywkowych) oraz – od dwóch lat – festiwal seriali Canneseries. W tym roku w MIPTV weźmie udział 57 firm z Polski. Z tego 27 prezentowac bedzie swoja oferta na stoiskach – wiekszosc w ramach stoisk międzynarodowych (m.in. TVN Discovery, Viacom, Canal+, BBC, Endemol) oraz stoiska programu Creative Europe Media (m.in. ATM Grupa oraz polskie firmy produkujące animacje). Samodzielne stoisko ma jedynie Telewizja Polska. Firmy z Polski reprezentują nadawców, producentow, studia animacji, telekomy oraz domy mediowe.