M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Piper Jaffray kolejny raz zbadał preferencje zakupowe amerykańskich nastolatków

Paweł Piasecki | 11 kwietnia 2019, 06:00

83 proc. spośród osób urodzonych po 2000 r. ma iPhone'a, 27 proc. - inteligentny zegarek. Dla co drugiej ulubionym serwisem internetowym jest Amazon.

Platformą społecznościową najchętniej odwiedzaną przez nastolatków, których ankietował Piper Jaffray (średnia wieku nieco ponad 16 lat) jest Snapchat (41 proc.), a na drugim miejscu plasuje się Instagram (35 proc.); Facebook i Twitter są daleko w tyle (po 6 proc.).

Młodzież z pokolenia Z najczęściej korzysta z treści wideo na Netfliksie (37 proc.) i YouTube (32 proc.). Tym dwóm serwisom znacznie ustępuje telewizja kablowa (14 proc.). Trzeci najpopularniejszy serwis streamingowy Hulu wskazało 7 proc. respondentów.

Młodzi mężczyźni wydają najwięcej na jedzenie (23 proc. wydatków), kobiety - na odzież (25 proc.). Wśród męskich wydatków wzrosły kwoty przeznaczane na gry wideo (14 proc. to najwyższy jak dotąd poziom tej kategorii).

90 proc. młodych Amerykanek woli kupować produkty z kategorii beauty w sklepie niż online. 80 proc. nastolatków obu płci korzysta w kwestii urody z porad influencerów.

W obszarze preferencji dotyczących marek autorzy badania odnotowali znaczące sukcesy butów Vans, odzieży Lululemon i sieci sklepów drogeryjno-perfumeryjnych ULTA. Vans uzyskał najwyższy w 18-letniej historii badania wynik 20 proc. głosów - żadna marka nie zbliżyła się jeszcze w kategorii obuwie tak bardzo do Nike, które jednak pozostaje zdecydowanym liderem (41 proc.); Adidas zdobył 13 proc. głosów. ULTA po raz pierwszy wyprzedziła Sephorę jako ulubione miejsce zakupu kosmetyków, a marka Lululemon zdobyła najwyższe jak dotąd drugie miejsce w kategorii odzież sportowa i ósme w kategorii odzież. Warta odnotowania jest też wygrana w trzech kolejnych badaniach sieci restauracji Chick-fil-A.

Badanie "Taking Stock With Teens" jest przeprowadzane co pół roku na zlecenie Piper Jaffray, banku inwestycyjnego i firmy zarządzania aktywami. 37. edycja badania (wiosna 2019) objęła 8 tys. nastolatków o średniej wieku 16,3 lat, mieszkających w Stanach Zjednoczonych w gospodarstwach domowym o średnich rocznych dochodach rzędu 67 tys. dol. Od startu projektu w 2001 r. Piper Jaffray przebadał łącznie ponad 170 tys. nastolatków, zbierając ponad 44 mln danych liczbowych na temat ich zwyczajów zakupowych.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,