Kraj

Dzień Radia i trzeci Radiowy Charytatywny Blok Reklamowy

W akcji "I Love Radio" uczestniczy pięciu nadawców radiowych.

Dzień Radia i trzeci Radiowy Charytatywny Blok Reklamowy
11 kwietnia rozgłośnie w całym kraju będą świętować Polski Dzień Radia. 

 Na antenach stacji nadawane będą specjalne konkursy i programy związane z radiem, zapraszani będą nietypowi goście. Zorganizowany zostanie cykl eventów RadioWIEC w warszawskich domach mediowych. Nadany zostanie także Radiowy Charytatywny Blok Reklamowy. Między godziną 8:00 a 8:30 wszystkie stacje wyemitują jeden specjalny blok, z którego całkowity przychód zostanie przekazany Stowarzyszeniu Rodziców i Przyjaciół Dzieci z Wadą Słuchu w Krośnie.

Polski Dzień Radia został ustanowiony na pamiątkę przyjęcia w 1923 r. przez Stowarzyszenie Radiotechników Polskich dokumentu, w którym zawarto opinie do wytycznych do ustawy radiotelegraficznej. W efekcie powstała ustawa, na mocy której dwa lata później nadano pierwszą polską audycję radiową. Dzięki inicjatywie “I Love Radio”, działającej na rzecz promocji radia, od 2017 r. tego dnia polski rynek radiowy jednoczy się i działa wspólnie, ponad podziałami.

Akcję “I Love Radio” organizuje wspólnie pięciu nadawców: Grupa Eurozet, Grupa Radiowa Agory, Grupa RMF, Grupa ZPR Media oraz Polskie Radio.