M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Billie Eilish - supergwiazda bez przebojów w radiu

( red. ) | 12 kwietnia 2019, 06:00

Jej debiutancki album zawdzięcza pierwsze miejsce na liście Billboard 200 wyłącznie streamingowi.

Według danych Nielsen Music, obejmujących nośniki tradycyjne i cyfrowe oraz streaming, album Billie Eilish “When We All Fall Asleep, Where Do We Go?" znalazł 313 tys. nabywców w Stanach Zjednoczonych w ciągu tygodnia od premiery 29 marca. Ten wynik zapewnił zaledwie 17-letniej piosenkarce pierwsze miejsce na liście najpopularniejszych albumów magazynu "Billboard".

Eilish podpisała kontakt z wytwórnią Interscope Records, należącą do Vivendi, już dwa i pół roku temu. Wydawca postawił na strategię promowania szeregu utworów w streamingu, chcąc uniknąć efektu określanego w branży jako "one-hit wonder". Przed wydaniem pierwszego albumu piosenkarka miała wyprzedaną trasę koncertową od Los Angeles do Tokio, wystąpiła w popularnych wieczornych programach telewizyjnych i osiągnęła poziom 8 miliardów odsłuchań utworów w serwisach streamingowych. Rekordowa liczba 800 tys. abonentów Apple Music dodała album Eilish do swych bibliotek w serwisie przed premierą.

W przeszłości wytwórnie płytowe często dawały jednemu detaliście - tradycyjnemu jak Walmart czy Target lub serwisowi online, np. iTunes - wyłączne prawa do oferowania nowego albumu przez tydzień lub dwa od premiery w zamian za silne wsparcie promocyjne. W przypadku albumu Eilish Interscope zaprzągł do współpracy przedpremierowej wszystkie serwisy streamingowe, każdemu oferując jakieś materiały (np. wideo) na wyłączność. Ciekawy mechanizm zastosował Amazon - w okolicznościowym filmie Eilish podsuwa klientom sklepu produkty pasujące do każdej z piosenek, np. krople do oczu przy “When the Party’s Over”.

(WSJ.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , ,