Zagranica

Serwis streamingowy Disney+ zadebiutuje 12 listopada

Do serwisu trafią z czasem treści do tej pory licencjonowane m.in. Netfliksowi oraz pochodzące z przejętego niedawno 21st Century Fox.

Data 12 listopada odnosi się do premiery na rynku amerykańskim. Cena subskrypcji ma wynosić 6,99 dolara miesięcznie, czyli mniej niż najtańsza wersja Netfliksa (8,99 dol. za pakiet podstawowy). Disney zapowiada, że w chwili debiutu w serwisie będzie dostępnych ponad 7,5 tys. odcinków programów telewizyjnych i 500 filmów, w tym przeboje kinowe z 2019 r. W pierwszym roku w ofercie pojawi się łącznie ponad 35 produkcji oryginalnych, w tym 25 seriali i 10 filmów. Z pewnością Disney sięgnie też po kinowe przeboje wszech czasów, takie jak filmy z cyklu “Gwiezdnych wojen”.

Wśród zapowiadanych nowych oryginalnych produkcji są: seriale “The Falcon and The Winter Soldier” i “WandaVision” oraz serial animowany “What If?” (Marvel); “Into the Unknown: Making Frozen 2”; projekty oparte na “Toy Story” Pixar Studios – “Forky Asks a Question” i krótki film “Lamp Life”; seriale dokumentalne “The World According to Jeff Goldblum” i “Magic of the Animal Kingdom” (National Geographic) oraz film “Phineas and Ferb” (Disney Television Animation).

Strategia Disneya w obszarze streamingowym ma się opierać na trzech filarach – oprócz Disney+ będą nimi Hulu (w którym koncern jest większościowym udziałowcem) oraz ESPN+ (programy sportowe).