Zagranica

Samsung dociera do pokolenia Z poprzez kampanię na YouTube [wideo]

Głównym celem kampanii było przekonanie młodych twórców wideo do zamiany iPhone'a na Samsunga Galaxy.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F_FOBX6xLyHg%22%7D
W serii pod tytułem “/make” influencerzy tacy jak aktorka i właścicielka popularnego kanału na YouTube Issa Rae pokazywali, jak używać smartfona Galaxy Note 9 do tworzenia i edytowania materiałów wideo. 78 proc. widzów filmów zamieszczanych przez amerykański oddział Samsunga na YouTube wyraziło chęć obejrzenia kolejnych odcinków, a 17 proc. zadeklarowało, że bardziej prawdopodobny jest wybór tej marki przy zakupie kolejnego telefonu.

Samsung oparł się na spostrzeżeniu, że wiele osób oglądających influencerów na YouTube chce wziąć się do kręcenia własnych filmów. Szuka wtedy porad – najchętniej tych właśnie influencerów – dotyczących narzędzi i technik produkowania materiałów wideo.

Do promocji serii “/make” na szeroką skalę Samsung użył formatu reklamowego YouTube Mastheads. Reklamodawca współpracował przy kampanii ze studiem produkcyjnym R/GA, agencją PR Edelman i domem mediowym Starcom. 

(MobileMarketer.com)