Zagranica

Nike poszerza portfolio o markę Blue Ribbon Sports

Firma Nike debiutuje z kolekcją ekskluzywnej odzieży miejskiej o nazwie Blue Ribbon Sports jako receptą na zastój na amerykańskim rynku...

Firma Nike debiutuje z kolekcją ekskluzywnej odzieży miejskiej o nazwie Blue Ribbon Sports jako receptą na zastój na amerykańskim rynku obuwia sportowego, szacowanym na 17 mld dolarów. Jakkolwiek korporacja nie ujawnia szczegółów nowej linii, znawcy tematu twierdzą, iż w jej projektowaniu brał udział raper Sean Comb, znany też jako Puff Daddy. Nowa kolekcja, w skład której wchodzą dżinsy, paski, koszule i swetry, dostępna będzie tylko w wybranych punktach detalicznych. Blue Ribbon Sports jest pierwotną nazwą firmy Phila Knighta, przedstawianą na stronie Nike jako marka dla kolejnych generacji wizjonerów. W rzeczywistości amerykański gigant znalazł się w nietypowej dla siebie sytuacji. Mianowicie za pomocą nowej kolekcji idzie w ślady Adidasa, Reeboka i Pumy, których podobne produkty przy współpracy z gwiazdami i znanymi projektantami osiągnęły sukces. Dobrym przykładem mogą być linie obuwia Reeboka, sygnowane przez raperów Jaya-Z i 50 Cent, które umożliwiły najwyższy w branży, 20-proc. wzrost dochodów w ubiegłym roku. Liderem w branży wciąż jednak pozostaje Nike, posiadając 40 proc. udziałów w rynku. (“Advertising Age”)