Telewizja Polsat zapowiada, że jesienią kontynuować będzie konsekwentną strategię zainaugurowaną prawie dwa lata temu, polegającą na budowaniu kilkuletniej oferty programowej na wybranych formatach i sezonowym wymienianiu najsłabszych propozycji, które miały niezadowalające wyniki w minionym sezonie. – Widać, że nasza strategia zakładająca wzrost organiczny jest słuszna. Po 7 miesiącach br. Polsat ma najwyższą dynamikę wzrostu udziałów w grupie widzów miejskich z dochodami średnimi i wyższymi wśród największych stacji TV. Aktualnie wynosi on ponad 9-proc. – mówi Maciej Stec, dyrektor zarządzający PM, biura sprzedaży Polsatu. Jesienna ramówka stacji ma prowadzić m.in. do fragmentaryzacji widowni pasm wieczornych, co zdaniem Steca gwarantuje zadowalający marketerów zasięg kampanii reklamowych. – Celem naszym jest, by różne programy miały wysoką, ale zróżnicowaną widownię, co skutecznie buduje zasięg kampanii – uważa szef PM. Jedną z głównych propozycji stacji będzie sprawdzany w ubiegłym sezonie serial “Pierwsza miłość”, którego udziały w grupie 16-49 lat w br. były w granicach 27-28 proc. Zniknie natomiast sitcom “Świat według Kiepskich”, co ma poprawić wizerunek stacji w grupach wielkomiejskich i lepiej wyedukowanych. Jesienna ramówka Polsatu ma być przeglądem gatunków telewizyjnych. Premierowe odcinki formatów najczęściej pokazywane będą w cyklu tygodniowym i dwutygodniowym. Stacja pracuje nad nowym sitcomem “Zakręcone”. Przygotowywany jest też, na licencji firmy Endemol Neovision, teleturniej “Zagraj o milion” (“Deal or not deal”). Na ukończeniu jest produkcja nowego serialu obyczajowego “Samotne” (tytuł roboczy). Powróci kolejna seria kryminału “Fala zbrodni”. Będzie też “Kabareton”, impreza towarzysząca festiwalowi TOPtrendy. Jednym z hitów ma być amerykański format reality show “The Contender” (polski tytuł “Za wszelką cenę”), prowadzony m.in. przez Sylvestra Stalone’a. We współpracy z firmą Sport Vision trwają prace nad programem “Ekstremalny człowiek roku” (tytuł roboczy), reality show, które poprowadzi Maciej Dowbor. “Gotowe na wszystko” to sprawadzony m.in. na rynku amerykańskim serial, kolejna nowość w ofercie Polsatu. Stacja zapowiada też wiele nowych pozycji filmowych w tym hit “Przekręt” z Bradem Pittem. – Jesienna ramówka ma potwierdzić, że Polsat jest stacją przewidywalną dla reklamodawców i widzów, kanałem, który konsekwentnie buduje swoją ofertę programową – podkreśla Maciej Stec. Wśród sprawdzanych wcześniej formatów na antenie pozostają m.in. “Pierwsza miłość”, “Gra w ciemno”, “Samo Życie”, “Co z tą Polską”, “Kuba Wojewódzki”, “Pensjonat Pod Różą”, “Interwencja” i “Daleko od noszy”. Cel minimum, jaki kierownictwo Polsatu i PM stawia sobie na jesień, to utrzymanie udziałów wiosennych (około 20 proc.), wzmocnienie udziałów w pasmach prime time i grupie widzów miejskich z dochodami średnimi i wyższymi. (PM)