Kraj

Polsat zapowiada fragmentaryzację widowni pasm wieczornych i nowości na jesień

Telewizja Polsat zapowiada, że jesienią kontynuować będzie konsekwentną strategię zainaugurowaną prawie dwa lata temu, polegającą na budowaniu kilkuletniej oferty programowej...

Telewizja Polsat zapowiada, że jesienią kontynuować będzie konsekwentną strategię zainaugurowaną prawie dwa lata temu, polegającą na budowaniu kilkuletniej oferty programowej na wybranych formatach i sezonowym wymienianiu najsłabszych propozycji, które miały niezadowalające wyniki w minionym sezonie. – Widać, że nasza strategia zakładająca wzrost organiczny jest słuszna. Po 7 miesiącach br. Polsat ma najwyższą dynamikę wzrostu udziałów w grupie widzów miejskich z dochodami średnimi i wyższymi wśród największych stacji TV. Aktualnie wynosi on ponad 9-proc. – mówi Maciej Stec, dyrektor zarządzający PM, biura sprzedaży Polsatu. Jesienna ramówka stacji ma prowadzić m.in. do fragmentaryzacji widowni pasm wieczornych, co zdaniem Steca gwarantuje zadowalający marketerów zasięg kampanii reklamowych. – Celem naszym jest, by różne programy miały wysoką, ale zróżnicowaną widownię, co skutecznie buduje zasięg kampanii – uważa szef PM. Jedną z głównych propozycji stacji będzie sprawdzany w ubiegłym sezonie serial “Pierwsza miłość”, którego udziały w grupie 16-49 lat w br. były w granicach 27-28 proc. Zniknie natomiast sitcom “Świat według Kiepskich”, co ma poprawić wizerunek stacji w grupach wielkomiejskich i lepiej wyedukowanych. Jesienna ramówka Polsatu ma być przeglądem gatunków telewizyjnych. Premierowe odcinki formatów najczęściej pokazywane będą w cyklu tygodniowym i dwutygodniowym. Stacja pracuje nad nowym sitcomem “Zakręcone”. Przygotowywany jest też, na licencji firmy Endemol Neovision, teleturniej “Zagraj o milion” (“Deal or not deal”). Na ukończeniu jest produkcja nowego serialu obyczajowego “Samotne” (tytuł roboczy). Powróci kolejna seria kryminału “Fala zbrodni”. Będzie też “Kabareton”, impreza towarzysząca festiwalowi TOPtrendy. Jednym z hitów ma być amerykański format reality show “The Contender” (polski tytuł “Za wszelką cenę”), prowadzony m.in. przez Sylvestra Stalone’a. We współpracy z firmą Sport Vision trwają prace nad programem “Ekstremalny człowiek roku” (tytuł roboczy), reality show, które poprowadzi Maciej Dowbor. “Gotowe na wszystko” to sprawadzony m.in. na rynku amerykańskim serial, kolejna nowość w ofercie Polsatu. Stacja zapowiada też wiele nowych pozycji filmowych w tym hit “Przekręt” z Bradem Pittem. – Jesienna ramówka ma potwierdzić, że Polsat jest stacją przewidywalną dla reklamodawców i widzów, kanałem, który konsekwentnie buduje swoją ofertę programową – podkreśla Maciej Stec. Wśród sprawdzanych wcześniej formatów na antenie pozostają m.in. “Pierwsza miłość”, “Gra w ciemno”, “Samo Życie”, “Co z tą Polską”, “Kuba Wojewódzki”, “Pensjonat Pod Różą”, “Interwencja” i “Daleko od noszy”. Cel minimum, jaki kierownictwo Polsatu i PM stawia sobie na jesień, to utrzymanie udziałów wiosennych (około 20 proc.), wzmocnienie udziałów w pasmach prime time i grupie widzów miejskich z dochodami średnimi i wyższymi. (PM)