Zagranica

Adidas przejmie Reeboka za 3,1 miliarda euro

Doszło do zgody w negocjacjach dotyczących akwizycji amerykańskiego Reeboka przez europejskiego konkurenta, firmę Adidas-Salomon. Kwota transakcji opiewa na 3,1 mld...

Doszło do zgody w negocjacjach dotyczących akwizycji amerykańskiego Reeboka przez europejskiego konkurenta, firmę Adidas-Salomon. Kwota transakcji opiewa na 3,1 mld euro. Deal przewidywany na pierwszą połowę przyszłego roku umożliwi Adidasowi zmniejszenie dystansu do lidera rynku odzieży i obuwia sportowego, firmy Nike. Jednocześnie będzie to dobra okazja do rozwoju Adidasa na rynku amerykańskim oraz Reeboka na europejskim. Jak pokazują ubiegłoroczne notowania, łączna sprzedaż Adidasa i Reeboka na rynku USA wyniosła 9,6 mld euro, a więc wciąż mniej niż analogiczne wyniki Nike’a – 10 mld euro. Zdaniem CEO Adidas-Salomona Herberta Heinera raz w życiu nadarza się taka okazja, by połączyć w jedno tak znane i szanowane marki o podobnym podejściu do innowacji, sportu oraz stylu życia. Aby jednak doszło do transakcji, musi ona zostać zatwierdzona przez międzynarodowe urzędy regulacyjne oraz akcjonariuszy Reeboka. Najważniejszy z nich, dyrektor generalny firmy Paul Fireman posiadający (wraz z żoną) 17 proc. akcji, wyraził zgodę na akwizycję. Zapowiedziane przejęcie jest dobrą wiadomością dla agencji TBWA/Worldwide obsługującej sieciowo Adidasa. Równocześnie powody do zmartwień może mieć brytyjski Lowe współpracujący dotychczas z Reebokiem. (“BrandRepublic”)