Kraj

Agencja TVN przygotowała cykl reportaży #Polishbritishstories

Ambasada Wielkiej Brytanii w Warszawie oraz Grupa TVN i Discovery Polska wspólnie upamiętniły 100-lecie nawiązania stosunków dyplomatycznych między Polską a Wielką Brytanią.

Agencja TVN w ramach biura reklamy TVN Media przygotowała koncepcję i dokumentację projektu #Polishbritishstories oraz wyprodukowała, a także zajęła się dystrybucją serii 13 krótkich reportaży. Cykl jest dostępny od 24 kwietnia do 7 czerwca 2019 r. w mediach własnych ambasady brytyjskiej oraz dystrybucji zewnętrznej.

Trzy historie z #polishbritishstories zostały poświęcone weteranom II wojny światowej – bohaterom, których losy wpisały się w historię relacji polsko-brytyjskich. W cyklu nie brakuje jednak również akcentów współczesnych. – Chcieliśmy uczcić jubileusz 100-lecia, zapraszając do udziału zarówno Polaków, jak i Brytyjczyków. Tych, którzy wykazali się heroiczną wręcz odwagą w czasach II wojny światowej, oraz tych, którzy wybrali Polskę i dziś nazywają nasz kraj swoim domem – mówi Jacek Szymczyk, dyrektor sprzedaży specjalnej biura reklamy TVN Media. Jednym z tych Brytyjczyków, którzy odnaleźli swoje miejsce w Polsce jest Andrew, współorganizator akcji Smile Warsaw, od 30 lat mieszkający w naszym kraju.

W ramach inicjatywy odbyło się też spotkanie weteranów z ambasadorem Wielkiej Brytanii w Polsce, który podziękował im za odwagę i poświęcenie.