M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Dłuższe reklamy zyskują popularność w YouTube

( red. ) | 16 maja 2019, 06:00

Według badania MediaRadar liczba 30-sekundowych spotów wzrosła o 19 proc. w styczniu i lutym br. w porównaniu z ub.r.

30-sekundowe spoty stanowią już prawie jedną czwartą reklam wyświetlanych w serwisie YouTube.

Pomimo starań YouTube, żeby przekonać reklamodawców do najkrótszych, 6-sekundowych reklam, ich liczba spadła w porównaniu z ub.r. o 20 proc. Spoty 6-sekundowe stanowią obecnie 17 proc. reklam na YouTube. Zachętą do skorzystania z najkrótszych reklam ma być udostępnione właśnie przez serwis narzędzie o nazwie Bumper Machine, które wykorzystuje uczenie maszynowe, by wybierać kluczowe momenty z dłuższych spotów i kondensować je w ramach 6 s.

Najpopularniejsze wśród reklamodawców są spoty 15-sekundowe (47 proc. ogółu reklam wideo). Może to wynikać z tego, że format został udostępniony w modelu aukcyjnym (programmatic) - uważa Todd Krizelman, CEO MediaRadar. Zdaniem części agencji reklamowych 6 s to za mało, żeby zakomunikować odbiorcy przekaz. 15 s może być więc traktowane jako "złoty środek" między skutecznym story telling a nadmiernym przeszkadzaniem odbiorcy w oglądaniu interesującego go materiału wideo.

(MobileMarketer.com)

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,