Zagranica

Spadły przychody Havasa, grupa redefiniuje strategię

Philippe Wahl miesiąc po objęciu funkcji CEO grupy Havas zapowiedział zmiany strategii holdingu. Nie zdradza jednak szczegółów na temat planowanych...

Philippe Wahl miesiąc po objęciu funkcji CEO grupy Havas zapowiedział zmiany strategii holdingu. Nie zdradza jednak szczegółów na temat planowanych zmian. Przychody grupy osiągnęły w pierwszej połowie 2005 r. poziom 854 mln dol., wobec pierwszej połowy 2004 oznacza to 6,4 proc. spadku. W ramach grupy Havas działają Euro RSCG Worldwide i MPG. Przychody Havasa w Ameryce Północnej, która jest największym rynkiem grupy, wyniosły za ubiegły rok 338 mln dol. Portfolio amerykańskich klientów Havasa wzbogaciło ostatnio RadioShack, grupa straciła tam natomiast obsługę Volkswagena i Intela. Największy wzrost Havasowi udało się wygenerować w Ameryce Łacińskiej, gdzie z wyjątkiem Brazylii poprawił wyniki o 19 proc. Najgorzej wiodło się mu w regionie Azji i Pacyfiku, tam poziom strat oszacowano na 6 proc. (“Advertising Age”)