Kraj

Widoczność reklam online w Polsce poprawia się

Wskaźnik viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, do 59 proc.

Firma Meetrics opublikowała kolejny kwartalny raport “Viewability Benchmark Report”, dotyczący widoczności reklam na poszczególnych rynkach europejskich, w tym w Polsce. Wskaźnik viewability reklam online w Polsce wzrósł już trzeci kwartał z rzędu, do 59 proc., wobec 54 proc. w IV kw. ub.r., tym samym osiągając swój rekordowy poziom, od kiedy Meetrics monitoruje polski rynek. Europejskim liderem pozostaje, tradycyjnie już, Austria, z wynikiem viewability na poziomie 71 proc. 

Średni czas kontaktu z reklamą display (viewable viewtime) w Polsce także minimalnie wzrósł, do poziomu 19,2 sekundy w I kw. 2019 r., wobec 19 s w IV kw. roku ubiegłego.

Viewability reklam wideo w Polsce wzrosło w I kw. br. do 52 proc., wobec 49 proc. w IV kw. 2019 r., podczas gdy średni czas kontaktu z reklamą wideo w Polsce spadł (15,3 sek. w I kw. br. wobec 18,1 s w IV kw. ub.r.).