Kraj

Nokia rozpoczyna już silne działania reklamowe zakrojone na jesień

Nokia rozpoczyna równocześnie trzy kampanie produktowe swoich telefonów komórkowych w telewizji, prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej i z wykorzystaniem działań...

Nokia rozpoczyna równocześnie trzy kampanie produktowe swoich telefonów komórkowych w telewizji, prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej i z wykorzystaniem działań BTL. Jak wyjaśnia Katarzyna Kluk, marketing communication manager Nokii, na jesień spodziewana jest intensyfikacja działań marketingowych i dlatego firma postanowiła rozpocząć swoje kampanie produktowe już teraz – pierwsza kampania (modelu 6101) jest zaplanowana do końca wakacji, druga (modelu N90) – do połowy października, a trzecia (modelu 8800) – na 3,5 miesiąca, do I połowy listopada. 6101 to najbardziej masowy spośród wymienionych modeli – do końca sierpnia będzie reklamowany na outdoorze na blisko 250 billboardach 6×3 w 8 największych miastach (nośniki News Outdoor Poland – dawniej Town & City) oraz w kinach (emisje spotów przed seansami oraz naklejki na kubkach do popcornu) i w internecie. Fiński producent rusza też z reklamą pierwszego modelu z wprowadzonej na początku lipca serii multimedialnych aparatów Nseries (model N90) – będzie on reklamowany w internecie i w prasie (w tygodnikach i miesięcznikach takich jak m.in. “Playboy”, “Voyage”, “Film”, “Twój Styl”, “Wysokie Obcasy”, a w tygodnikach opinii: “Newsweek”, “Przekrój” i “Polityka”, całostronicowe reklamy będą miały doklejone odbitki fotograficzne zdjęć zrobione aparatem N90). Najdłuższa będzie reklama najdroższego z tej trójki modelu 8800 (to aparat z segmentu premium, dla osób chcących się wyróżniać, a jak mówi Kluk, reklamę tego modelu ze względu na jego zaawansowany design Nokia traktuje również wizerunkowo). 30- i 60-sek. spoty emitowane będą w stacjach tematycznych (TVN24, National Geographic, Discovery, Ale Kino!, Canal Plus, Canal Plus Sport). Reklamy 8800 będą też w magazynach niszowych (“Platinum”, “Golf & Life”, “Żagle”), na wielkoformatowych siatkach (7 lokalizacji) oraz w taksówkach, w pociągach InterCity i na lotniskach). Adaptację reklam Nokii przygotowała Grey Worldwide Warszawa, a planowanie i zakup mediów przeprowadził MediaCom Warszawa. Katarzyna Kluk nie ujawnia informacji na temat wielkości budżetów reklamowych ani danych nt. udziałów rynkowych. (MB)