M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Wal-Mart zmienia swoją strategię reklamową

Serwis Dzienny | 9 sierpnia 2005, 00:00

W najnowszej kampanii amerykańskiej sieci marketów Wal-Mart nie pojawiają się wątki związane z wizerunkiem korporacyjnym i cenami, za to jest...

W najnowszej kampanii amerykańskiej sieci marketów Wal-Mart nie pojawiają się wątki związane z wizerunkiem korporacyjnym i cenami, za to jest w niej mowa o markach, zakupach oraz aktualne dowcipy. Jest to pierwsza kampania nadzorowana przez Johna Flemminga, nowego chief marketing officera w Wal-Marcie. Reklamy prasowe i seria spotów ("Z powrotem do szkoły") przygotowane przez agencję GSD&M z Austin wykorzystują elementy humorystyczne (to ewenement w poważnych do tej pory reklamach Wal-Martu), za to (co również nietypowe) nie ma w nich ani jednego ujęcia wewnątrz sklepu. To przypomina nieco komunikację reklamową rywala Wal-Martu, sieci Target, i to nie bez przyczyny - John Flemming przed przejściem do Wal-Martu przez ponad 10 lat pracował w dziale marketingu Targetu. Przedstawiciele agencji GSD&M twierdzą, że reklamy Wal-Martu i Targetu mają zupełnie inną stylistykę, ale obecnego podobieństwa założeń komunikacyjnych dwojga rywali trudno nie zauważyć. ("Advertising Age")

Czytaj więcej na temat: , , , ,