Zagranica

Lastminute.com stawia na reklamy na Facebooku

Główne korzyści według firmy to optymalizacja reklam dzięki danym o użytkownikach oraz narzędzia pozwalające na automatyczne tworzenie setek różnych kreacji.

Z niedawnych badań Lastminute.com, brytyjskiej firmy działającej w branży turystyki online od ponad 20 lat, wynika, że 20-procentowy wzrost wydatków na reklamę na Facebooku przyniósł 200-procentowy wzrost ruchu na portalu, który przełożył się też na liczbę dokonywanych rezerwacji. Trzymiesięczne badanie efektywności Facebooka i Google w pozyskiwaniu nowych klientów zakończyło się decyzją Lastminute.com, by wydawać zdecydowaną większość budżetu na reklamy cyfrowe na Facebooku.

W maju br. Lastminute.com umieścił na Facebooku ponad 3 tys. reklam, a jedynie garść w serwisach Google. Od 2016 r., po zakończeniu współpracy z Manning Gottlieb OMD, brytyjski portal sam planuje i kupuje media. Jego wydatki na media zwiększyły się o 40% w ciągu ostatnich trzech lat.

Facebook ma być też głównym beneficjentem wydatków Lastminute.com na influencer marketing. Firma jest obecnie w pilotażowej fazie współpracy z influencerami.