Carlsberg Polska wprowadził do handlu piwo marki Okocim Mocne ze zmienionym designem opakowań. Projektem zajęła się brytyjska agencja JDO. Na nowych etykietach i puszkach piwa wyróżnia się jeden główny element graficzny – głowa pędzącego kozła. – Nowe opakowanie nawiązuje do charakteru marki, jej mocy, intensywności i dynamizmu. Celem zabiegu zmiany szaty graficznej było wyraźne wyróżnienie się na półce. Konkurencyjne marki w tym segmencie operują bardzo podobnymi do siebie elementami graficznymi. Okocim Mocne po zmianach, które polegały m.in. na porzuceniu takich dodatków jak kłosy czy medale, zdecydowanie “wystaje” z półki – mówi Paweł Gorczyca, marketing manager marki Okocim w Carlsberg Polska. Gorczyca nie zdradził jednak, czy Okocim Mocne otrzyma w najbliższym czasie wsparcie ATL. W czerwcu br. ilościowe udziały marki Okocim Mocne wynosiły 1,9 proc., podczas gdy rok wcześniej było to 2,4 proc. (na podstawie ACNielsen). Głównymi konkurentami Okocimia Mocnego są marki: Strong (Grupa Żywiec SA), Dębowe Mocne (Kompania Piwowarska SA), Tatra Mocne (Grupa Żywiec SA). Segment piw mocnych w ostatnim czasie istotnie się skurczył. (PR)