Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), której marka Era od siedmiu lat była głównym sponsorem koncertów jazzowych Era Jazzu, wycofała się ze sponsorowania festiwalu. Jak informuje Agata Habel z biura prasowego PTC, był to projekt długofalowy, a powodem zakończenia współpracy operatora z organizatorami festiwalu jest to, że “zrealizowano wszystkie założenia marketingowe tego projektu”. PTC była sponsorem głównym Ery Jazzu praktycznie od samego początku – jesieni 1998 r. Od tego czasu odbyło się ponad 200 koncertów (w tym takich sław jak Ala Di Meoli, Herbiego Hancocka, Keitha Jarretta czy Diany Krall), które w miastach przyciągały tysiące nie tylko zagorzałych fanów jazzu. Dionizy Piątkowski, pomysłodawca i główny organizator Ery Jazzu, potwierdza, że “rozstanie” z PTC odbyło się w zgodzie, ale podkreśla, że Era, choć była głównym, to nie jedynym sponsorem festiwalu (nadal sponsorują go m.in.: Citibank/Bank Handlowy, Commercial Union, Raiffeisen Bank, PLL LOT czy Volkswagen), a wszystkie zapowiadane imprezy (w tym najbliższe koncerty Jana Garbarka i Manhattan Transfer) odbędą się zgodnie z planem. Obecnie organizatorzy negocjują już występy artystów na jesień przyszłego roku. Festiwal Era Jazzu nie zmieni też swojej nazwy – prawa do nazwy i znaku należą do organizatora. (MB)