Kraj

Era Jazzu już bez Ery

Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), której marka Era od siedmiu lat była głównym sponsorem koncertów jazzowych Era Jazzu, wycofała się ze...

Polska Telefonia Cyfrowa (PTC), której marka Era od siedmiu lat była głównym sponsorem koncertów jazzowych Era Jazzu, wycofała się ze sponsorowania festiwalu. Jak informuje Agata Habel z biura prasowego PTC, był to projekt długofalowy, a powodem zakończenia współpracy operatora z organizatorami festiwalu jest to, że “zrealizowano wszystkie założenia marketingowe tego projektu”. PTC była sponsorem głównym Ery Jazzu praktycznie od samego początku – jesieni 1998 r. Od tego czasu odbyło się ponad 200 koncertów (w tym takich sław jak Ala Di Meoli, Herbiego Hancocka, Keitha Jarretta czy Diany Krall), które w miastach przyciągały tysiące nie tylko zagorzałych fanów jazzu. Dionizy Piątkowski, pomysłodawca i główny organizator Ery Jazzu, potwierdza, że “rozstanie” z PTC odbyło się w zgodzie, ale podkreśla, że Era, choć była głównym, to nie jedynym sponsorem festiwalu (nadal sponsorują go m.in.: Citibank/Bank Handlowy, Commercial Union, Raiffeisen Bank, PLL LOT czy Volkswagen), a wszystkie zapowiadane imprezy (w tym najbliższe koncerty Jana Garbarka i Manhattan Transfer) odbędą się zgodnie z planem. Obecnie organizatorzy negocjują już występy artystów na jesień przyszłego roku. Festiwal Era Jazzu nie zmieni też swojej nazwy – prawa do nazwy i znaku należą do organizatora. (MB)