M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Tesco Polska nadal ciągnie region w dół

Joanna Niewiadomska | 18 czerwca 2019, 06:00

Spadająca sprzedaż w Polsce, z uwzględnieniem wpływu zamknięć sklepów oraz mniejszej liczby dni handlowych, odpowiada za ok. 4-procentowy spadek sprzedaży w centralnej Europie.

Grupa Tesco opublikowała wyniki za pierwszy kwartał rozliczeniowy, który dla niej kończył się 25 maja br. Z raportu wynika, że wciąż nie widać pozytywnych wyników restrukturyzacji polskiego oddziału. Ogółem przychody ze sprzedaży sieci w centralnej Europie po 13 tygodniach tego roku finansowego wyniosły 1,3 mld funtów i okazały się po stałym kursie o 7,9% niższe niż rok wcześniej. W ujęciu LfL obroty regionu spadły o 5% rok do roku. Jak czytamy w raporcie: "Spadająca sprzedaż w Polsce, z uwzględnieniem wpływu zamknięć sklepów oraz mniejszej liczby dni handlowych, odpowiada za ok. 4% spadek sprzedaży w Centralnej Europie. Wyraźnie chłodniejsza pogoda w regionie wpłynąć miała na spadek o kolejne 2%".

Ogółem Grupa wypracowała w tym czasie obroty w wysokości 14 mld funtów, mniej więcej na poziomie ubiegłorocznych.

 

Czytaj więcej na temat: