Zagranica

Omnicom holdingiem reklamowym roku na Cannes Lions

Wśród zdobywców grand prix znalazła się agencja VMLY&R Poland.

Omnicom otrzymał tytuł drugi rok z rzędu. Agencje z należących do Omnicomu sieci DDB, BBDO i TBWA zdobyły w br. na Cannes Lions łącznie ponad 200 nagród. Ponadto Jeff Goodby i Rich Silverstein, założyciele Goodby Silverstein & Partners, zostali uhonorowani Lion of St. Mark Award.

FCB New York zdobył trzy grand prix za kampanię “The Whopper Detour” dla Burger Kinga – “arcydzieło trollowania”, jak to określił “Adweek” – w kategoriach Mobile i Direct oraz Titanium. Kampania otrzymała ponadto dwa Złote Lwy w kategorii Mobile i aż cztery w kategorii Media.

Dwie agencje zdobyły po dwa grand prix:

  • McCann New York za “Changing The Game” – kontroler do konsoli Xbox Microsoftu dla graczy z ograniczoną sprawnością ruchową w kategorii Brand Experience & Activation oraz “March for Our Lives” – Lion for Good, nagroda przyznawana za inicjatywy zmieniające świat na lepsze;
  • Wieden + Kennedy Portland za “Dream Crazy” dla Nike w kategoriach Outdoor i Entertainment / Sport (w tej drugiej za “wykorzystanie potęgi sportu do popychania świata naprzód”).

Za pracę dla Nike – projekt “Just Do It HQ at The Church” – grand prix dostała też nowojorska agencja Momentum Worldwide w kategorii Industry Craft.

Ponownie doceniono kampanię “The Truth Is Worth It” dla dziennika “New York Times”, nagrodzoną już wcześniej m.in. Czarnym Ołówkiem na festiwalu D&AD w Londynie oraz na One Show w Nowym Jorku. Tym razem grand prix w kategorii Film Craft otrzymało nowojorskie studio Final Cut.

Agencję VLMY&R Poland nagrodzono grand prix za projekt “Ostatni Twój Weekend” w kategorii Glass: Lion for Change. Z kolei VMLY&R Kansas City zdobyła najwyższe festiwalowe trofeum w kategorii Social & Influencer za kampanię “Keeping Fortnite Fresh” dla sieci fast food Wendy’s.

Na uwagę zasługuje także m.in. nagrodzona grand prix w kategorii Creative Effectiveness kampania “Le Marché Interdit” (“Black Supermarket”) agencji Marcel Paris (Publicis Worldwide) dla sieci Carrefour na rzecz zmiany prawa, które ograniczało konsumentom dostęp do warzyw, owoców i zbóż, faworyzując odmiany opatentowane przez koncerny agrochemiczne (3% wszystkich istniejących).

O nagrodach przyznanych pierwszego dnia festiwalu pisaliśmy tutaj.

Międzynarodowy Festiwal Kreatywności w Cannes trwał w br. od 17 do 21 czerwca.