Kraj

Bluerank wprowadza atrybucję zasięgu

Algorytm oblicza ruch bazowy oraz ocenia odchylenia od tego ruchu w czasie po emisji reklam.

Zespół marketing analytics w Bluerank postanowił odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób aktywności zasięgowe – nieprzynoszące użytkowników bezpośrednio na stronę internetową – wpływają na ruch i sprzedaż w sklepie. Stworzył do tego nowy algorytm, nazwany atrybucją zasięgu. Korzystając z teorii szeregów czasowych, oblicza on ruch bazowy oraz ocenia odchylenia od tego ruchu w czasie po emisji reklam.

Algorytm wyznacza liczbę sesji zgodną z dziennym trendem. Innymi słowy – ile sesji uzyskano bez badanych reklam zasięgowych. Sprawdza kiedy nastąpiły emisje reklam. Nadwyżki w liczbie sesji, w określonym czasie od emisji, przypisuje się do reklamy.

W rezultacie określa się, ile dodatkowych sesji lub jaka dodatkowa sprzedaż nastąpiła w określonym czasie po emisji reklamy.

Oprócz reklam telewizyjnych algorytm sprawdza się w badaniu wpływu reklam radiowych oraz w ocenie skuteczności krótkich i intensywnych kampanii display, w których liczy się promocja wizerunku marki, a niekoniecznie nakłanianie użytkowników do kliknięcia w banner.

Atrybucja zasięgu wkrótce jako jeden z raportów znajdzie się w Blueattribution – autorskim narzędziu oferowanym przez Bluerank, które jest narzędziem zasilanym danymi z określonego konta Google Analytics oraz informacją o kosztach kampanii.