Kraj

RECMA: GroupM liderem zestawienia Overall Activity 2018

W najlepszej trójce znalazły się też Publicis Media i Havas Media Group.

RECMA opublikowała najnowszy raport Overall Activity dla poszczególnych grup mediowych w Polsce za 2018 r. Liderem zestawienia jest GroupM z billingami na poziomie 1,562 mld euro (+12%). Udziały GroupM wyniosły 39,3%. 30,4% udziału w rynku i 1,208 mld euro w billingach miał Publicis Media (+6%). Trzecią największą grupą jest Havas Media Group z billingami na poziomie 409 mln euro (+24%) i udziałem rynkowym 10,3%.

Miejsca od czwartego do siódmego na podstawie zaraportowanych billingów zajęły kolejno: IPG Mediabrands (349 mln euro), Dentsu Aegis Network Polska (330 mln euro), Grupa OMD (256 mln euro) i Grupa Media Direction (120 mln euro). Group One (Value Media i Mediaplus) zaraportowała billingi na poziomie 94 mln euro (dynamika +6%).

Overall Activity obejmuje billingi z tzw. mediów tradycyjnych (magazyny, OOH, prasa, TV, kino) oraz takich jak online direct response, afiliacja, mobile, gaming, SEO SEM, programmatic, branded content czy analityka.

Billingi w mediach tradycyjnych skurczyły się o 4,7%. Z kolei ta druga kategoria mediowa wzrosła o 14,2%, a cały wskaźnik Overall Activity wrósł o 10,4%.