M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Aplikacja Too Good To Go dostępna w Polsce

Paweł Piasecki | 11 lipca 2019, 06:00

Jej użytkownicy ratują przed wyrzuceniem produkty i potrawy z ulubionych restauracji, sklepów czy piekarni.

Za pomocą wywodzącej się z Danii aplikacji użytkownicy kupują w atrakcyjnych cenach pełnowartościowe, a niesprzedane w określonym czasie produkty czy posiłki. W aplikacji jest mapka z zaznaczonymi współpracującymi lokalami oraz podane są godziny, w których można w każdym z nich można skorzystać z oferty danego dnia.

Too Good To Go działa w 12 krajach i ma ponad 11,6 mln klientów. Dzięki aplikacji zostało uratowanych już ponad 16 mln posiłków, co ograniczyło emisję CO2 o ponad 41 tys. ton. Polska jest kolejnym po Włoszech rynkiem, gdzie Too Good To Go rozpocznie działalność w tym roku. Wśród krajów Unii Europejskiej, w których działa aplikacja, Polska zajmuje trzecie miejsce pod względem ilości marnowanej żywności – 9 mln ton rocznie, czyli 236 kg w roku na osobę.

Na razie aplikacja współpracuje z kilkudziesięcioma lokalami w Warszawie. Wkrótce ma rozpocząć współpracę z hotelami Novotel Warszawa Airport oraz innymi hotelami marek grupy Accor i Orbis w Polsce, jak również z siecią kawiarni Etno Cafe. Grupa Accor współpracuje już z Too Good To Go w 8 krajach europejskich.

Globalną CEO firmy jest Mette Lykke, twórczyni aplikacji dla fanów sportu Endomondo, mającej ponad 30 mln użytkowników na całym świecie. Lykke zarządza ponad 300-osobowym zespołem. Za polski oddział odpowiada Kuba Walasek.

Aplikacja została wyróżniona prestiżowymi nagrodami – Digital Award Gault et Millau za uratowanie ponad 50 tys. posiłków w Belgii i konferencji The Next Web dla najciekawszego start-upu.

Darmową aplikację można pobrać w App Store i Google Play.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , ,