M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

WPP finalizuje sprzedaż 60% akcji Kantara

Paweł Piasecki | 15 lipca 2019, 06:00

Holding ma uzyskać za udziały, które przejmie Bain Capital, około 2,5 mld funtów netto.

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami holding reklamowy WPP sprzedał Bain Capital, jednemu z największych na świecie funduszy private equity, 60% udziałów w firmie badań rynkowych Kantar. Została ona wyceniona na 3,2 mld funtów (4 mld dol.), co równa się EBITDA za 2018 r. przemnożonemu przez 8,2. WPP przeznaczy ok. 1,5 mld funtów uzyskanych z transakcji na obniżenie poziomu zadłużenia grupy, a pozostałe środki trafią do akcjonariuszy.

Transakcja jest zgodną z przyjętą przez CEO Marka Reada strategią pozbywania się przez WPP niekluczowych aktywów i uwolnienia środków na mocniejsze oparcie grupy na nowych technologiach.

WPP zmaga się ostatnio zarówno z utratą niektórych klientów, przeniesieniem części budżetów reklamodawców z agencji do platform online (Facebook i Google), jak również konkurencją ze strony nowych rywali takich jak firmy doradcze Accenture i Deloitte, które mocno rozbudowują działy usług interaktywnych. Akcje WPP są obecnie warte zaledwie nieco więcej niż połowę tego co na początku 2017 r.

Kantar zanotował w ub.r. sprzedaż 2,6 mld funtów (spadek o 2% rok do roku) i zysk operacyjny 301 mln funtów (spadek o 14%), wpływając negatywnie na wskaźniki wzrostu WPP. Firma badawcza wygenerowała około 15% przychodów holdingu. W kwietniu br. pod nazwą Kantar zostały zunifikowane wszystkie dotychczas istniejące marki, w tym Kantar TNS, Kantar Millward Brown i Kantar Worldpanel. Głównymi konkurentami Kantara są firmy Nielsen, GfK, Meetrics i Ipsos.

Czytaj więcej na temat: , , , , , , , , , , , , ,