W Europie Mindshare nie będzie bronił budżetu mediowego Foksa. Wydatki tego klienta są szacowane na 150 mln funtów.
WPP/GroupM nie będzie brać udziału w globalnym przetargu mediowym Disneya z wyłączeniem rynku azjatyckiego. Ma to być największe tegoroczne postępowanie na planowanie i zakup mediów po tym jak Disney przejął dywizję 20th Century Fox i Star TV (w Indiach). Wartość budżetu to 4 mld dol. WPP miało odmówić udziału w tym przetargu ze względu na konfliktowych klientów, głównie chodzi o Comcast.
WPP będzie bronić budżetu Star TV w Indiach oraz Disneya w Azji, jednak w Europie Mindshare nie stanie do walki o utrzymanie budżetu mediowego Foksa (w Polsce jest to również klient Mindshare). Wartość budżetu Foksa w Europie szacowana jest na 150 mln funtów.
W międzynarodowym postępowaniu doradza firma MediaLink. Głównym holdingiem, z którym współpracuje Disney, jest Omnicom. W Polsce za obsługę mediową tego klienta odpowiada Media Direction OMD.
WPP i Disney nie udzieliły komentarza w tej sprawie.
(Campaign)
Czytaj więcej na temat: MindShare, Fox, Disney, WPP, GroupM, Comcast, przetarg mediowy