M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

WPP nie weźmie udziału w przetargu mediowym Disneya

( red. ) | 17 lipca 2019, 06:00

W Europie Mindshare nie będzie bronił budżetu mediowego Foksa. Wydatki tego klienta są szacowane na 150 mln funtów.

WPP/GroupM nie będzie brać udziału w globalnym przetargu mediowym Disneya z wyłączeniem rynku azjatyckiego. Ma to być największe tegoroczne postępowanie na planowanie i zakup mediów po tym jak Disney przejął dywizję 20th Century Fox i Star TV (w Indiach). Wartość budżetu to 4 mld dol. WPP miało odmówić udziału w tym przetargu ze względu na konfliktowych klientów, głównie chodzi o Comcast.

WPP będzie bronić budżetu Star TV w Indiach oraz Disneya w Azji, jednak w Europie Mindshare nie stanie do walki o utrzymanie budżetu mediowego Foksa (w Polsce jest to również klient Mindshare). Wartość budżetu Foksa w Europie szacowana jest na 150 mln funtów.

W międzynarodowym postępowaniu doradza firma MediaLink. Głównym holdingiem, z którym współpracuje Disney, jest Omnicom. W Polsce za obsługę mediową tego klienta odpowiada Media Direction OMD.

WPP i Disney nie udzieliły komentarza w tej sprawie.

(Campaign)

Czytaj więcej na temat: , , , , , ,