Kraj

ASP i Ströer inaugurują projekt "MetrOdSztuki"

To pierwsza wystawa artystyczna w całości zrealizowana w przestrzeni Warszawskiego Metra.

ASP i Ströer inaugurują projekt "MetrOdSztuki"
Od dziś na wszystkich stacjach II linii metra będzie można zobaczyć najlepsze prace ponad 40 absolwentów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie z ostatnich 10 lat. Tymczasowa galeria to efekt współpracy pomiędzy ASP a firmą Ströer.

Wystawa jest podsumowaniem 10 lat projektu “Coming Out”, co roku prezentującego najciekawsze prace dyplomowe absolwentów Akademii. Wybrane kreacje będą rozmieszczone na siedmiu stacjach II linii metra i na ponad miesiąc zajmą wszystkie znajdujące się tam nośniki reklamowe.

Za wybór prac i opiekę artystyczną nad wystawą odpowiada Akademia Sztuk Pięknych. Firma Ströer, będąca wyłącznym operatorem nośników reklamowych na II linii metra, jest głównym partnerem i mecenasem inicjatywy. – Jesteśmy częścią przestrzeni miejskiej, dlatego chcemy, by przestrzeń ta inspirowała, edukowała, a czasem zaskakiwała mieszkańców. Dlatego stale angażujemy się w akcje społeczne i projekty promujące kulturę. „MetrOdSztuki” to w tym kontekście inicjatywa na wyjątkowo dużą skalę. Chcielibyśmy, aby było to pierwsze z wielu tego typu przedsięwzięć – powiedział Andrzej Magdziak, CEO Grupy Ströer.

Specjalnie na potrzeby projektu organizatorzy zaplanowali trasę zwiedzania, dzięki której każda praca odsyła do następnej. Zaprojektowana ścieżka ma ponad 1600 m, a obejrzenie całości wystawy może zająć od 2,5 do nawet 4 godzin. Na każdej kreacji znajdzie się również QR kod, który po jego zeskanowaniu przeniesie nas na stronę, gdzie można będzie dowiedzieć się więcej o artyście i jego projekcie. Skanowanie kolejnych kodów umożliwi również udział w grze miejskiej – dla pierwszych 500 osób, które zobaczą i zeskanują wszystkie prace, Ströer i ASP przygotowały nagrody – bilety do kina i teatru, książki i albumy nt. sztuki.

Akcja organizowana jest pod honorowym patronatem Prezydenta m.st. Warszawy Rafała Trzaskowskiego. Wśród partnerów i patronów medialnych są: Metro Warszawskie, “Polityka”, ChilliZet, STGU oraz “Media & Marketing Polska”.

Ekspozycję będzie można zwiedzać do 25 sierpnia.