M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Payback: Polacy kupują kilka razy w tygodniu

Joanna Niewiadomska | 25 lipca 2019, 06:00

Połowa z nich wydaje jednorazowo nie więcej niż 200 zł.

Loyalty Partner Polska, operator multipartnerskiego programu lojalnościowego Payback, podzielił się wynikami przeprowadzonego na potrzeby programu badania "Payback Opinion Poll". 

Okazuje się, że Polacy zakupy robią często – 29% kupuje prawie codziennie, a ponad połowa zakupy spożywcze robi kilka razy w tygodniu. Częstotliwość wpływa na czas zakupów i wartość koszyka. Czterech na pięciu Polaków wszystkie potrzebne rzeczy jest w stanie kupić w niespełna godzinę. Blisko połowa badanych deklaruje, że jednorazowo wydaje od 100 do 200 zł, a jedna trzecia od 200 do 500 zł. Tylko 3% badanych przekracza granicę 500 zł. 

Co trzeci konsument zaopatruje się głównie w sklepie osiedlowym, jednak większość jako ulubione miejsce zakupów wskazuje większe sklepy – 80% super- i hipermarkety, a 45% dyskonty. Oprócz żywności kupują tam m.in. produkty chemiczne i kosmetyki, artykuły gospodarstwa domowego, odzież, artykuły papiernicze oraz sprzęt RTV i AGD. 

Badanie pokazuje przy tym, że pewna grupa klientów zdecydowanie unika zakupu określonych produktów w sieciach handlowych. Dotyczy to szczególnie rzeczy dobieranych do indywidualnego stylu i gustu, np. ubrań. Podobnie wygląda sytuacja z niektórymi produktami spożywczymi, w przypadku których liczy się przede wszystkim sprawdzony, lokalny dostawca i świeżość. Taką kategorią jest pieczywo, które 28% badanych kupuje w piekarniach. 

Wśród czynników wpływających na wybory przy półce wciąż najważniejsza jest cena – tak zadeklarowało trzy czwarte ankietowanych. Połowa twierdzi, że zwraca uwagę na promocje. 14% badanych szczególną wagę przywiązuje do dostępności polskich produktów.  

Powyższe badanie zostało przeprowadzone na uczestnikach programu Payback w dniach 3-9 kwietnia 2019 r. metodą ankiety online na grupie 512 osób. Grupa badawcza w wieku 18-65 lat dobrana została tak, aby odpowiadała strukturze demograficznej kraju.

 

Czytaj więcej na temat: , , , ,