Nabywcą jest amerykańska firma inwestycyjna Yellow Wood Partners.
Niemiecka firma Bayer zdecydowała o sprzedaży swojej marki produktów do pielęgnacji stóp Dr. Scholl. Ma ona w portfolio głównie kosmetyki i narzędzia do pielęgnacji stóp, ale również specjalnie wyprofilowane obuwie zdrowotne. Yellow Wood z siedzibą w Bostonie ma stworzyć niezależną firmę dla marki Dr. Scholl i zamierza zainwestować w biznes, aby pobudzić jego wzrost i rentowność.
W ostatnim czasie akcje Bayera znacznie spadły z powodu toczących się procesów sądowych dotyczących rzekomo rakotwórczego działania chwastobójczego środka Roundup. W maju Bayer sprzedał markę produktów do opalania Coppertone firmie Nivea Beiersdorf za 550 mln dol.
Marka Dr. Scholl w zeszłym roku pod skrzydłami Bayera wygenerowała sprzedaż na poziomie 234 mln dol. W Ameryce Północnej właścicielem marki jest Reckitt Benckiser.
Niebawem, 30 lipca, Bayer ma opublikować wyniki za II kwartał. Mówi się też o planach sprzedaży marki produktów dla zwierząt, która ma w portfolio m.in. owadobójcze obroże – miałoby to dać niemieckiej firmie 6-7 mln euro.
(Reuters)
Czytaj więcej na temat: Bayer, Coppertone, Roundup, sprzedaż, kosmetyki, akwizycja, produkty do pielęgnacji stóp, Reckitt Beckinser, Yellow Wood Partners, Nivea Beiersdorf