M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Snapchat z większą liczbą użytkowników i wyższymi przychodami w II kwartale

Paweł Piasecki | 26 lipca 2019, 06:00

Aplikacja ma obecnie 203 mln użytkowników.

Liczba aktywnych dziennych użytkowników w II kwartale br. była najwyższa w historii Snapchata i wyraźnie wyższa niż w I kwartale br. (190 mln). W II kwartale ub.r. nastąpił spadek w porównaniu z I kwartałem (o 3 mln, ze 191 do 188 mln). Średnia liczba snapów wysyłanych w minionym kwartale wyniosła 3,5 mld dziennie.

Przychody firmy w II kwartale br. wzrosły o 48% rok do roku, do 388 mln dol. Średni przychód na użytkownika wzrósł o 38%, z 1,40 do 1,91 dol. Snapchat nadal nie jest rentowny, ale strata kwartalna zmniejszyła się w porównaniu z analogicznym okresem w ub.r. – na poziomie operacyjnym o 53 mln dol., do 305 mln dol., a na poziomie netto jeszcze wyraźniej, o 98 mln dol., do 255 mln dol.

Na poprawę wyników wpłynęło m.in. ulepszenie wersji aplikacji na Androida, systemu popularnego zwłaszcza poza rynkiem amerykańskim. Snapchat chce inwestować w produkcję treści oryginalnych zachęcony powodzeniem "Endless Summer" (Bunim/Murray Productions): 90% widzów pierwszego sezon serialu oglądało także jego drugi sezon w pierwszym miesiącu emisji. Użytkowników mają też przyciągać rozwiązania z obszaru rozszerzonej rzeczywistości, takie jak obiektyw AR (modyfikacja wyglądu, wykorzystana też ostatnio w popularnej na Facebooku aplikacji FaceApp). Wprowadzane będą także nowe rozwiązania dla reklamodawców, w tym proste tworzenie reklam dzięki narzędziu Instant Create.

Czytaj więcej na temat: , , , , ,