Zagranica

Pfizer wprowadza nowe zasady polityki reklamowej zgodne z wytycznymi PhRMA

W Stanach Zjednoczonych koncern farmaceutyczny Pfizer wprowadza nowe zasady dotyczące działań reklamowych firmy. Stało się to kilka dni po tym,...

W Stanach Zjednoczonych koncern farmaceutyczny Pfizer wprowadza nowe zasady dotyczące działań reklamowych firmy. Stało się to kilka dni po tym, jak organizacja Pharmeceutical Research and Manufactures of America (PhRMA) zaproponowała zmiany w ogólnych zasadach dotyczących reklamy leków. M.in. zalecono marketerom większe akcentowanie w komunikacji skutków ubocznych stosowania medykamentów i zachęcanie do konsultacji z lekarzem. Pfizer jako pierwszy zdecydował się na uwzględnienie tych propozycji w swojej polityce reklamowej. W praktyce oznacza to np. umieszczanie 15-sek. informacji o skutkach ubocznych stosowania leku w spocie telewizyjnym. Kierownictwo Pfizera zadeklarowało, że wszelkie zmiany zgodne z sugestiami przewodnika PhRMA zostaną uwzględnione przed końcem br. (“Advertising Age”)